Gå tilbage til forumoversigten

Emne: Flere selvstændige i dagens danmark !

Af: Knudsen Assistance.dk

17/02-2004 17:15

Det er helt fint at regeringen vil have flere selvstændige, men det hjælper jo ikke noget med det udspild de kommer med. Der er alt for stor risiko ved og starte som selvstændig, man sætter økonomi, familie, venner m.m. på spild.
Hvis der skal flere iværksættere til bliver staten nød til og lave et sikkerhedsnet for de nye så man kan komme i gang. Når man så har fået virksomheden på benene kan regeringen fjerne nettet og lade den selvstændige stå på egne ben. Det er lidt det samme som og lære og cykle, i starten kører man med støttehjul senere bliver de taget af.
Jeg håber at der er andre der kommer med nogle gode ideer til hvad der skal gøres.
Jeg er selv selvstændig og har haft mange problemer i opstarten så jeg ved hvad det drejer sig om.
Skriv et indlæg med din mening.

Af: Brian Schønberg

18/02-2004 02:21

Ja og nej - Jeg er fuldstændig enig med dig i, at staten gør det svært for folk, at starte selv. Jeg er selv selvstændig (www.sitecenter.dk/schoenberg - midlertidig hjemmeside - får snart www.schoenberg.dk op at køre) Men jeg er imod støtteordninger. Husk - Hver krone der gives i støtte koster 2 kr. i administration!!!
Hvis staten skulle gøre noget fornuftigt ville de f.eks. kunne lempe skattetrykket første år som selvstændig. Det man så ville skylde - skulle betales tilbage over de efterfølgende tre år. En slags lån om man vil. Der kan heller ikke snydes med sådan en ordning, da man selv hvis man stoppede indenfor et år - stadig skulle betale de penge man havde "fået" fremtil stopdatoen.

Når det er sagt, så skal det stå klart, at jeg er retsstatsmand, og imod skatten overhovedet, men derimod mener, at grundskyld er vejen frem. Men det hører vist til i en anden diskussion
;-)

De selvstændigste hilsner
Brian K. Schønberg

Det er nødvendigt at være oprettet som bruger på DKby.net for at lave indlæg. Såfremt du allerede er oprettet som bruger skal du blot logge på via nedenstående formular ellers kan du gratis oprette en bruger ved at klikke her!

Emailadresse:  
Adgangskode:

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

Google
Web Site